Siirry suoraan sisältöön

Etusivu Keskustelufoorumi Naisten syövät Letrozol accord 2,5mg ja Zoladex 10,8 mg aihettamat oireet

Letrozol accord 2,5mg ja Zoladex 10,8 mg aihettamat oireet

Esillä 11 viestiä, 21 - 31 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #66672

    Kuoppa rinnassaa
    Participant

    Millamari, missä näin huonosti hoidetaan asiat?

    #66686

    Millamari
    Participant

    Päijät-Hämeen keskussairaalassa

    #67325

    Millamari
    Participant

    Työterveydessä mitattiin kolesteroliarvot, jotka ovat nousseet reippaasti Letrozolin aloittamisen jälkeen. Onko täällä kohtalotovereita? Oletteko saaneet kolesterolilääkityksen tms?

    #67329

    Kuikka
    Participant

    Tamofeniä olen käyttänyt vajaa 6 kk. Luun jutun, jossa sanottiin että lääke voisi heikentää muistia ja keskittymiskykyä.

    Olen huomannut selvästi, että lähimuisti huonontunut ja keskittymiskyky ja oivaltaminen ei ole enää samaa tasoa kuin ennen. Voihan nämä oireet johtua sytostaateistakin kun ne voi myös heikentää henkistä suorituskykyä usean vuoden ajan HUSin sivun mukaan.

    Onko muut huomanneet samoja oireita?

    #67388

    sinisade
    Participant

    Minulla nousi kolesterolilääkityksestä huolimatta arvot huomattavasti. Luin asiasta itse ja pyysin terveyskeskuksessa mittaamaan.

    #67395

    Millamari
    Participant

    Minä odottelen työterveyslääkärin soittoaikaa ja saan sitten keskustella hänen kanssaan, mitä tehdään kolesteroliarvojen suhteen. Oi olisipa yksi lääkäri, joka huolehtisi kokonaisuudesta, mutta nykylääkärit ovat niin erikoistuneita. Tuntuisi vain kovin ihanalta, jos olisi syöpälääkäri, joka hoitaisi tähän sairauteen liittyvät kaikki asiat. Näin minulla oli edellisen syöpäni kanssa – ja se oli turvallista peräti viisi vuotta.

    #67579

    Millamari
    Participant

    No jopas: Letrozolin saatavuus on heikentynyt. Onpas inhottavaa. Minä ehdin juuri hakea uudet ennen tätä uutista eli sata päivää nyt on turvattu – ja ilmeisesti sen jälkeen lääkettä pitäisi taas saada. Mikä teidän muiden tilanne on?

    #67592

    Kuoppa rinnassaa
    Participant

    Mä sain kanssa kolmen kuukauden satsin. Farmaseutti pahoitteli, et on kolmessa eri pakkauksessa eikä sata kpl yhdessä. Sanoin, ettei todellakaan haittaa mua. Sanoi, et joitakin todella haittaa :D :D

    #67637

    mustikka
    Participant

    Tulee tästä aikamoinen härdelli. Minä en ainakaan saa apteekista korvaavaa lääkettä vaan pitää pyytää erikseen lääkäriltä resepti. Minulla on nyt reseptin suhteen ok, Anastrozol sandoz. Terveyskeskuslääkäri oli kysynyt onkologilta(hus). Toivottavasti sitä on apteekissa. Mutta jos meidän kaikkien letrozolia syövien täytyy erikseen näin tehdä niin tuntuu hölmöläisen touhulta.
    Muuten kaikki ok, 4v kontrolli tulossa.

    Terkuin mustikka

    #67639

    Anitak
    Participant

    Huolta Letrozolin loppuminen aiheuttaa täälläkin! Sivuvaikutuksista: kolersteroli nousi viidestä kahdeksaan, pyysin mittausta työterveyshuollossa. Sain lääkityksen. Luuntiheysmittausta ei tehdä julkisella puolella. Venlafaksinia söin muutaman kuukauden ja sain ihmeellisiä sivuvaikutuksia mm. painajaisunia. En tosin tiedä joutuko alkutilanteesta, kun kaikki oli muutenkin aika kaaosta. Nyt 4 vuotta säästävästä leikkauksesta ja sädehoidosta. Hikoiluttaa yöllä ja päivällä. Nukun tosi huonosti. Olen kohta 60 v. Vuosi lääkitystä näillä näkymin jäljellä. Kaikki kuitenkin hyvin!

    #68210

    LilliKoo
    Participant

    Olen nyt 3v syönyt Letrozolia ja alussa aivan kamalia niveloireita. Pikku hiljaa ne vähenivät mutta tämän vuoden alusta alkoi vasenta jalkaa särkeä ja silloin lääkäri ja fyssari sanoi, että jalka on painunut sisäänpäin. Tulehduskipulääkettä ja tukipohjalliset ja jumppaliikkeitä.
    Auttoi jonkin aikaa mutta syys-lokakuussa kipu yltyi ja en voinut lopulta varata tai astua ollenkaan vasemmalla jalalla. Jalasta otettu nyt röntgenkuva eikä näy mitään. Tulehduskipulääkettä taas ja lepoa. Lähete magneettikuvaan marraskuussa.
    Kaikki tämä on alkanut Letrozolin aikana. Dexamittauksessa havaittu osteopenia muttei sille mitään tehty.

    Onko kukaan lopettanut sen syöntiä nivelvaivojen takia?

Esillä 11 viestiä, 21 - 31 (kaikkiaan 31)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän viestiketjuun.