Siirry suoraan sisältöön

Etusivu Keskustelufoorumi Miesten syövät Isotooppihoito

Isotooppihoito

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #66207

    Antero 66
    Participant

    Hei,
    Onko kellään kokemuta Isotooppihoidosta?
    Minulla aloitettiin syksyllä Lutetiu-PSMA hoito.
    Radioaktiivinen aine Lutetium-177.
    Kuuluukohan hoidon sivuoireisiin jatkuva etova tunne?
    Ennen ruokailua, kun on kova nälkä oksettaa, mutta ei tule oksennusta.
    Ruokailun jälkeen on vielä etovampi tunne, mutta ei tule oksennusta.
    Hoito auttoi hyvin vatsakipuihin, jotka oli syöpäkasvaimien aiheuttamia (TT-kuvista näkyi kasvaimet).
    nyt on reilu 10 vuotta eletty ERS:n kanssa, ei muuta kun 53:tta kevättä kohti!

    #66353

    punarinta
    Participant

    Lutetium on uusi ja käsittääkseni erittäin hyvä hoito, toivottavasti joku hoidon saanut kommentoi kysymystäsi, kiinnostaa meitä kaikkia.

    #66467

    Antero 66
    Participant

    No niin toinen kerta isotooppihoitoa saatu.
    Seuraavana yönä ja seuraavana päivänä taas muutaman kerran oksentelin.
    Vatsassa tuntuu vähän väliä tunne, että oksettaa. Ilmeisesti kuuluu sairauden kuvaan,
    koska minulla on vatsan vasemmalla puolella suuri kasvainröykkiö.
    PSA laski ensimmäisen hoidon jälkeen 59 -> 23, mutta kohosi ennen toista hoitoa taas 59:ään.
    Toivottavasti nyt PSA laskee alemmaksi ja pysyy siellä.
    Hyvää kevättä kaikille!

    #66596

    Merja60
    Participant

    Hei Antero!
    Vastaan ruotsalaisen mieheni pyynnöstä, että kyllä, hänelläkin on lutetium-177 PSMA hoidon jälkeen ollut etova olo, joka tulee ja menee. Hän on myös oksennellut ja saanut aina niiden kertojen jälkeen kotisairaalasta tipan, joka helpottaa hiukan oloa. Hän on myös hyvin väsynyt, ja kertoi kipujen osin jopa lisääntyneen, ja ruokahalun vähentyneen.
    Olimme luulleet, että hän toipuisi kunnolla kahden hoitokerran välillä, mutta saimme pitkän nenän. Hoitokertojen väli oli neljä viikkoa, ja vasta muutamaa päivää ennen kakkoshoitoa hänen olonsa oli hiukan parempi.
    Kakkoshoidon jälkeen tuli samat oireet vieläkin voimakkaampana, mikä tuntui meistä jotenkin pettymykseltä.
    Nyt odotamme maanantaita, jolloin hoitava lääkäri Docratesissa ottanee yhteyttä ja kertoo, mitä hän ajattelee pyynnöstämme siirtää kolmatta hoitoa ”normirajojen” ohitse. Docratesissa hoidot annetaan 4-6 viikon välein. Kuuden viikon väli tekisi sen, että mies saisi hoidon juuri ennen pääsiäistä, eikä ajatus huonovointisesta, kipuilevasta, oksentavasta puolisosta oikein innosta silloin kun saisimme perheen aikuiset lapset kotiin juhlimaan yhdessä valon juhlaa… Miehenkin mielestä tuntuisi hyvältä toipua paremmin ennen kuin seuraava koitos olisi edessä.
    Miehen PSA oli aloittaessa 3,84 ja nyt, pari viikkoa kakkoshoidon jälkeen arvo on 2,1.
    Mutta Antero, on pakko kysyä: saitko ensimmäisen hoidon syksyllä ja toisen vasta nyt helmi-maaliskuussa? Missä saat hoidot? Mitä ne maksavat sinulle? Meillä Docratesin hoitoihin meni periaatteessa kaikki niinkutsutuista ”eläke”säästöistä,, jotka olimme jemmanneet pahan päivän varalle. Mutta nythän se paha päivä on.
    Toivottavasti jaksat vastata?

    #67065

    Antero 66
    Participant

    Hei,
    Sain isotooppihoidon Meilahden HUS:ssa.
    1. ja 2. hoidon välissä oli 8 viikkoa. 2. ja 3. hoidon välissä 6 viikkoa, koska PSA lähti nousuun viime kerralla pari viikkoa ennen hoitoa.
    Kustannukset oli poliklinikkakäyntimaksu eli alle 40€.
    Minä sain aikoinani sädehoidot Docratesissa, jolloin maksoin niistä itseni kipeäksi, noin 30000€.

    #67392

    Ola vm55
    Participant

    Hei Merja60 ja Antero 66 !

    Miten teillä on jakseltu nyt kun hoidot on varmaan jo käyty Lutetium 177 lääkityksellä. Minä kävin kolme viikkoa sitten ensimmäisen hoidon.
    Väsynyt olo ollut ja miltei lisääntynyt mitä enemmän aikaa mennyt hoidosta ja pahoinvointia jonkun verran. Hyvää kesää teille !

    #67906

    Ola vm55
    Participant

    Hei !
    Minun Lutetiumhoito jäikin yhteen kertaan, kun ei tehonnut, eikä toista hoitoa enää tullut. Psa:n nousun takia lopetettiin ja kuvauksien mukaan
    ei aine ollut edennyt tarpeeksi pesäkkeisiin. Nyt uusia hoitoja ootellen ja hyvää syksyä kaikille.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän viestiketjuun.