Siirry suoraan sisältöön

Etusivu Keskustelufoorumi Miesten syövät ERS vuodesta 2008

ERS vuodesta 2008

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #37771

    Antero 66
    Participant

    Terve,
    tai en ihan. ERS todettiin 42-vuotiaana.
    Bikalutamidia syön levinneeseen ERS:n. Syön sitä kuurimaisesti. Ensimmäinen kuuri muistaakseni kolmekuukautta, jonka jälkeen PSA oli 5,5 kuukautta mittaamattomissa alle 0,05. Uusi kuuri bikalutamidia. Nyt PSA nousi jo 2,5 kuukauden päästä 0,6:n. Jokohan tässä pitää alkaa veistelemään arkkua, juuri täytin 50 vuotta.

    yt. Antero -66

    #37791

    ELehtis
    Participant

    Taistelumieltä peliin vain!

    #37811

    jukarhu
    Participant

    Olet jo 8-vuotta ERS polkua tallannut ja nyt ilmeisesti Bikalutamidin teho alkaa hiipua. Kuten ELehtis sanoo, taistelumieli kehiin ja uudempaa hoitoa tueksi.
    Lähtötilanteesi ei viestistä käy ilmi, (Gleason, T-luokitus, tähänastiset hoidot jne), kuitenkin hoidot ovat kehittyneet huimasti tuon 8-vuoden aikana joten eiköhän “työkalupakista” löydy Sinulle uusia kapuloita ERS:n rattaisiin.
    Voimia ja tsemppiä jatkoon.

    #38971

    Antero 66
    Participant

    Lähtötilanteeni oli Gleason 8 pT3bN1M0, Ensin Radikaali leikkaus. 5,5 vuotta leikkauksen jälkeen PSA kohosi 2,38, jolloin leikattiin imusolmukkeita.
    PSA laski 0,11, jonka jälkeen annettiin sädehoito. PSA eli laskenut sädehoidolla mittaamattomiin ja nyt siis Bikalutamidi hoidossa.

    #42521

    Antero 66
    Participant

    Nyt on syöpäläiset iskeneet imusolmukkeisiin vasemmalle puolelle lantioon, kun oikealta saatiin tapettua.
    Hoito hormonipiikillä.Ja oli muuten kipeät patit piikityksestä (Firmagon 2x120mg) . Olin Bikalutamidistä tauolla reilun 2 kuukautta ja PSA kohosi ensimmäisenä kuukautena 1,4:stä 2,3:n ja seuraavana kuukautena 14:ta.
    Hyvää syksyä kaikille ihme lääkettä odottaen :)

    #44744

    Antero 66
    Participant

    Hei,
    Doketakseli sytostaattihoito aloitettu . Kuukauden päästä aloituksesta PSA laskenut reilusta 14 –> 4,3. Sytostaattitiputuksen jälkeen iskee noin neljän päivän päästä tosi kova lihas, luusto ja nivelkipu. Kipuun ei auta Burana 600mg eikä Panadol 1g, kuin lieventävästi. Makuaisti häviää väliaikaisesti, se palaa noin 1,5 viikon päästä. Kortisoni, jota syödään koko 5 kuukauden hoitojakson ajan lihottaa tai ainakin turvottaa ja vaikuttaa psyykeen niin, että tekee mieli koko ajan syödä jotakin. Nyt on kolme tiputusta takana. Olo aika hyvä, kun 3:sta tiputuksesta 10pv kulunut. Kivut ohi ja pystyy kävelemään normaalisti. Käyn siis normaalisti töissä joka päivä. Tiedoksi niille jotka ovat menossa sytostaattihoitoon, kannattaa valita tiputuspäiväksi tiistai, niin pahimmat kipupäivät on viikonloppuna, jolloin voi levätä, siis jos on työelämässä mukana. Itse tiputus kestää noin 2 tuntia ja ei vaikuta päivän muuhun rutiiniin. Tiputushoito annetaan 3 viikon välein, 5 kuukauden ajan.
    Minulta ei hiukset lähtenyt, tosin olen puolikalju muutenkin ja ajelen pääni viikon välein kokonaan muutenkin. Ei pahoinvointia. Univaikeuksia on, johtuu kortisonin piristävästä vaikutuksesta. Unilääkkeellä pääsee uneen, mutta herää jo parin tunnin päästä virkeänä ja loppu yö menee pyöriessä sängyssä, joten päivällä alkaa väsyttämään.
    terv. Antero

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän viestiketjuun.