Siirry suoraan sisältöön

Etusivu Keskustelufoorumi Miesten syövät PSA eturauhasen poistoleikkauksen jälkeen Vastaa viestiketjuun: PSA eturauhasen poistoleikkauksen jälkeen

Vastaa viestiketjuun: PSA eturauhasen poistoleikkauksen jälkeen

Etusivu Keskustelufoorumi Miesten syövät PSA eturauhasen poistoleikkauksen jälkeen Vastaa viestiketjuun: PSA eturauhasen poistoleikkauksen jälkeen

#68788

aulisjii
Participant

Tervehdys kamut!

Minulla loppuivat sädehoidot 16.1. ja samaan syssyyn oli lääkäri. Hän sanoi, että heinäkuussa -18 on kirjoitettu Enanton vuodeksi. Kyseli onko sädehoito väsyttänyt ym oireita. Sanoin väsymystä olevan ja arvelin sen johtuvan Enantonista. Suunnitelmassahan oli hormonihoitoa puoleksi vuodeksi (2 x 3 kk:n piikki). Olis kai “määrännyt” piikin, jos sivuvaikutuksia ei olisi ollut. En halunnut sitä.
Väsymystä aiheutti varmaan myös päivittäinen (aamuisin 7:45 yleensä) käynti hoidoissa. Unirytmit olivat erilaiset aikaisemmin. Oli vaikeaa mennä aikaisemmin nukkumaan ja herätä aikaisin aamulla “tankkaamaan” rakko sopivaksi. Loppua kohden sujui paremmin.
Viimeisen kerran käydessäni hoidossa, hotajat painottivat, että haitat voivat jopa pahentua 2-3 vko:n kuluttua. Niin kävikin 2 viikkoa + 2 pvää viimeisen sädetyksen jälkeen tuli ripuli. Eilen “pyrskähti” kaksi kertaa kunnolla. Otin kummankin perään Imodium (sama kuin Imocur, jota lääkäri kirjoitti varalle alussa) kapselin. Sitten homma asettui.
Eli kyllä tuolla lantion pohjassa prosessi jatkuu. Tänään en ole enää ripuloinut.

Väsymys on kaikonnut, nukun hyvin yöunet ja eämä tuntuu taas olevan reilassa. 14.4. on käynti urologilla. Noin viikko ennen sitä labra PSA:n mittausta varten