Siirry suoraan sisältöön

Etusivu Keskustelufoorumi Naisten syövät rintasyöpä, sytostaattien haitat, elämää hoitojen jälkeen Vastaa viestiketjuun: rintasyöpä, sytostaattien haitat, elämää hoitojen jälkeen

Vastaa viestiketjuun: rintasyöpä, sytostaattien haitat, elämää hoitojen jälkeen

Etusivu Keskustelufoorumi Naisten syövät rintasyöpä, sytostaattien haitat, elämää hoitojen jälkeen Vastaa viestiketjuun: rintasyöpä, sytostaattien haitat, elämää hoitojen jälkeen

#65941

Kukkis
Participant

Mulla myös silmät kuivuu, vaikka käytän kosteuttavia tippoja. Ja tuntuu, että ainakin ajoittain sumentaa näköäkin.
Näön heikentyminen on sytojen yks mahdollinen oire ja siksi ei suositella silmälasien hankkimista sytohoitojen aikana. Yleensä vissiin se näkö palautuu lääkehoitojen jälkeen.

Mä pelästyin eilen, kun näin kirkkaan/vilkkuva sahalaitakaaren näkökentän reunassa. Se alkoi telkkaria katellessa ja kesti n. 10-15 minuuttia. Hetken jo mietin, et aivoinfarktiako tässä pukkaa, mutta siinä irvisteltyäni ja käsiä heiluteltuani totesin, että toinen googlen ehdottama diagnoosi oli varmaan todennäköisempi, eli migreeni. Kovaa päänsärkyä ei ollut, mutta pientä jomotusta oli ollut pitkin päivää. Tiedä sitten mistä johtui, mut uudestaan ei ainakaan toistaiseksi ole sahalaitoja vilkkunut.

Onko teillä muilla ollut neuropatiaoireita? Mulla on tullut niitä nyt kuudennen viikkomyrkyn jälkeen. Varpaissa hiukan pistelee, mutta ei niin paljon, että haittais olemista. Täytyy hoitajille kertoa ennen seuraavaa sytoa, kun ilmeisesti voidaan joutua jopa lopettamaan/vaihtamaan lääke, ettei oireet jäisi pysyviksi.