Siirry suoraan sisältöön

Etusivu Keskustelufoorumi Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

Etusivu Keskustelufoorumi Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#65110
Katjuska
Participant

Hei kaikille! Minulla on keskiviikkona MRI ja perjantaina sitten saan lääkäriltä tulokset, miten hoidot ovat vaikuttaneet. Jännittää, koska viimeksi hoitovaste oli ollut hyvä ja kasvain oli pikkasen pienentynyt eikä se ollut enää niin tiivis kuin ennen hoitoja. Viides doketakseli-doksorubisiini-tiputus tulossa ensi viikolla, joten kävin tässä välissä mökillä puolukassa. Kyllä tuolla metsässä mieli rauhoittuu, kun ei ole mihinkään kiire ja saa vain nautiskella olostaan. Minulla on hoidot sujuneet aika hyvin, paitsi että minulla on pienet, kumimaiset suonet, joten ensimmäistä kanyyliä oli pistämässä kolme hoitajaa, kaikki yrittivät saada suonta kiinni pariin otteeseen siinä onnistumatta. Kun kädessä oli kuusi reikää ja aikaa oli mennyt, kutsuivat onneksi kokeneen lääkärin, joka sai piikin paikalleen yhdellä pistolla. Tämän jälkeen minulle laitettiinkin laskimoportti. Ensimmäisen tiputuksen jälkeen odottelin pahoinvointia ja kauheeta väsymystä, mutta sitä ei tullutkaan. Iho ja erityiseti suu kuivui ja kaikki maistui oudolta, niinkuin ois soodaa syöny, mutta kasvorasvat, suolavedellä purskuttelu ja suusuihke auttoi. Valkosolupiikityksestä tuli sivuoireena luukivut, mutta onneksi burana auttaa jonkin verran. Hiukset tippui melkein kokonaan viikko ennen kolmatta sytohoitoa, mutta minulla on vielä kulmakarvat ja ripset vaikkakin vähän harventuneina. Hiusten menettäminen oli raskasta, koska hiukseni olivat pitkät, tuuheat ja hyvänkuntoiset, mutta nyt olen jo tottunut huiveihin ja pipoihin. Ennen peruukin hankintaa ostin kesäisen lierihatun, jonka sisäkankaaseen kiinnitin klipsillisen hiuslisäkkeen. Hatun kanssa kuljin kaupassa sekä apteekissa ja kukaan ei jäänyt tuijottelemaan eikä tuttavatkaan huomanneet, etteivät ne olleetkaan omat hiukset. Jokaisen hoitokerran jälkeen olen ollut viikon ajan entistä väsyneempi ja nyt neljännen jälkeen oli tosi voimaton olo. Lisäksi tuli kuumat aallot ja välillä paleltaa, joten taisi alkaa vaihdevuodet. Onko kellään muulla vaihdevuodet alkaneet sytostaattihoitojen aikana?